keskiviikko 19. maaliskuuta 2008

Mielipalsta

Murtti P. Lekserin henkilöllisyys

Hyvä Lovikäärmeen kylä,

olen viime aikoina kiinnittänyt huomiota uutisiin, joita on ilmestynyt erikoisesta persoonasta, agitaattori Murtti P. Lekseristä. Jouduin ihan etsimään vanhan lehden arkistostani, olen säilyttänyt kaikki Lovikäärmeen kylän sanomat. Katsoin Murtin kuvaa huolellisesti ja sitten etsin perhealbumini.

Sieltä selviääkin, että agitaattori Lekser on esiintynyt salanimellä jatkuvasti. Nuorukainen on sukua edesmenneelle miehelleni, joka oli suoraan alenevassa polvessa Kaskaan maan Pruutsin kuningassukua. Näyttääkin siltä, että perhealbumissani on kuvia kyseisen nuorukaisen lapsuudesta. Näiden todisteiden perusteella olen valmis asettamaan selvitettäväksi väitteen, että kohuttu Lekser olisi kaskaslainen prinssi Oiva Frantsu Filemoni Lineaari von Käyräs-Epeli. Asiat tuntuvat täsmäävän aivan hyvin.

Pienen Frantsun elämässä tapahtui kauheita kun hänen jalosukuiset vanhempansa kuolivat pojan ollessa 4-vuotias. Olen hoitanut Frantsua kahdeksan ikäiseksi, jolloin hänet lähetettiin ensin lovelaiseen poikain sisäoppilaitokseen ja 13-vuotiaana hän lähti aloittamaan opintoja Kaskaan maahan, ensiksi kielessä ja kulttuurissa, sittemmin hän aloitti hektilliset opinnot. Vanhempien jättämä suuri omaisuus on tullut hänen käyttöönsä ja vastuulleen 21-vuotiaana. Olen jo luullut Frantsua kuolleeksi, kun hän ei ole lähettänyt minulle korttiakaan vuosikausiin. Enkä ole tätä Lekseriä tavannut ollenkaan, olen jo niin iäkäs, että elän kartanossani kissojeni kanssa enkä juurikaan poistu kotoani. Mutta yhtäkkiä ymmärsin miksi Lekseristä kertovan jutun kuva näyttää niin tutulta.

Annan tälle mainiolle lehdelle käyttöön yhden Frantsun lapsuuskuvista ja toivon, että Frantsu voisi tulla luonani käymään täällä samassa vanhassa Örkenschaufdorfin kartanossa, jossa hänkin on lapsuutensa vuosia viettänyt.

ystävällisin ja armollisin terveisin
leskirouva Katheriikka Siikkismundia von Käyräs-Epeli



Väestölaskenta kuohuttaa


Minä kysyn nyt että miksi valtakunnan varoja käytetään väestön laskemiseen. Tai sen väärin laskemiseen. Nyt vallankumous pystyyn ja tuollaiset paskakeisarit pois viralta.

Täällä paistetaan torakoita ja kostutetaan ne kuravedessä että saatais kurkusta alas, ja sillä aikaa toiset vetää viinaa ja wurstia ja eivät osaa edes väkeä laskea. Se menee niin että minä yks kaks kol. Ei oo vaikeeta.

nimimerkki Laskevan työläisen kysymys

Ei kommentteja: